PowerPack status

Gadgets

I ordered mugs…

powerpack mugs

T-shirts…

powerpack tshirts

Posters, stickers, bookmarks…

powerpack stickers posters

I’ve sent packages to all people with those goodies.

powerpack_goodies

They actually received them :) So this point of crowdfunding is completed.

Ula tshirt
 

Game

But it’s not that pink when it comes to game. Some things are finished, some are work in progress, some are almost not started. Basically the completion status looks like this (updated 29th may):

  • added all player words and 100 of mine – 110%
  • flavours in dino behaviour (kamikadze and knight) – 100%

  • ninja equipment (spiders, flash bomb, knives) – 55%
  • WPM counting – 100%
  • setting to change word maturity level – 100%
  • before junctions, showing the path on which player is walking – 100%
  • over time graphical statistics of accuracy, WPM etc. – 7%
  • new powerup (dynamite) – 97%
  • new dinosaur (Archeopteryx) – 100%
  • new level – 7%
  • new boss Quetzalcoatl at end of new level – 4%

level6 menu

  • fixed few bugs, polished few things (ie. in-game captions)
  • created tool (Uuk) for easier managing of the list of words

 
While designing PowerPack crowdfunding compaign in november/december, I thought it’s possible to finish the game in janury/february… but due to a lot of additional tasks, projects, “life things”, and a lot of time spent printing and sending the gadgets, the real work was delayed. Now it seems PowerPack will be finished in may. End of may.

To make up for that, I will give PowerPack supporters better version, with features implemented for Pixel Heaven:

  • polish language – yes, you can type “chytra baba z Radomia”, “kiszona kapusta” and “Balcerowicz musi odejść” to kill zombie dinosaurs!
  • options_maturity_new

  • new cool Ninja Cat look and animations

new ninja cat

  • blood stains on screen when player damaged
  • when dead, Ninja Cat looses head and some more body parts
  • funky border when in fullscreen
  • in underground the effect of darkness around player
  • on some levels delicate color shifting
  • more interesting trajectory of shuriken flight
  • cat in main menu blinks ;)
  • seaweed in water is animated :P
  • better music quality and graphics (less compression)

 
They are already implemented. Version with all of that and more, most likely will be be sold digitally. PowerPack supporters get that as a “bonus”.

Update 2nd August 2015: To clear the situation: yes, I’m still alive and I’m working on Powerpack. Unfortunately due to personal situation, the work is progressing slowly. It will take some more time and a lot of effort. If you don’t want to wait, I can give back the money from crowdfunding (contact me by private message). Currently PowerPack is finished in about 70%, but the majority of things left todo (6th level, final boss, graphical statistics) is very hard and needs a lot of focus, which is rarely available. During the week, after very demanding full time job (at Intel) and finilizing there some big project, I’m drained from energy. However, I am trying to find time on weekends and then move project forward. Sorry for this, and thank you for some more patience.

, ,

  • http://yetiograch.pl/ Piotr “Jasiek” Próchnicki

    Omega offtop – gdzie będzie można rzucić gotówkę za to, jak już wyjdzie?
    I jest jakiś newsletter, albo coś, bym nie musiał bloga stalkować ciągle?

    • koshmaar

      dobre pytanie, chciałbym sprzedawać ulepszoną wersję PowerPacka, ale gdzie to jeszcze nie wiem… może na tym nowym GamesRepublic? Zobaczymy :)
      Newsletter… mam takiego http://www.koshmaar.pl/game/virgin-delivery/ z niego do tej pory nie korzystałem, ale skoro są chętni to będę pamiętał aby wysłać jednego jak będę wydawał PowerPacka :) (tylko zaznacz “Yes”). Poza tym facebook, twitter..

      • http://yetiograch.pl/ Piotr “Jasiek” Próchnicki

        Wiesz, zawsze można uderzyć na Greenlight (tak, wiem, Steam, blablablablabla). Chętnie pokrzyczę u siebie, 1ndieWorld może też podłapie, podlinkujesz starą przeglądarkową wersję i jakoś to będzie :) IMHO, to jeżeli planujesz sprzedawać i na serio chcesz to przerobić na pieniążki, to dobrze by było pakować się gdzie to możliwe.

        Dodane na FB, wkrótce zacznę stalkować na Twitterze i będzie dobrze :) Powodzenia, moje pieniążki masz.

        • koshmaar

          Prawda, Steam byłby bardzo fajny, nie wątpię też że w promocji pomogłoby wiele polskich portali i osób prywatnych, tak jak było z crowdfundingiem (za co im cześć i chwała). Obawiam się tylko że póki co gra jest jeszcze zbyt słaba jak na ten kaliber i oczekiwania.

          Ale jak skończę PowerPacka, potem zrobię wersję PowerPack Plus w której dodam kilka featursów i poprawię sporo rzeczy, to może będzie się to jakoś nadawało do pokazania ludziom. Póki co plan jest taki, że będę ją szlifował przez najbliższe 2mc i wtedy zobaczę czy jakiś sklep jest zainteresowany dystrybucją. Steama sobie raczej zostawię na deser :P szkoda wyjechać tam z niedopieszczoną produkcją. Póki co Ninja Cat nie pokazał jeszcze swojego pełnego potencjału :]

          Dzięki za stalki, jak będę miał coś konkretnego to nie zawacham się napisać bezpośrednio – mogę wtedy też podesłać PowerPacka do recenzji… i bez pieniążków mi tu. Tak to jest, prasa ma swoje przywileje :]

          • http://yetiograch.pl/ Piotr “Jasiek” Próchnicki

            Minął rok :< A tak dokładnie to rok i niecałe dwa miesiące Q___Q

          • koshmaar

            Dlatego mały update. Ostatnio częściowo zaimlementowałem też drugi przedmiot z ekwipunku: flash bomb.